מרדכי היהודי – לא לוותר בשום מחיר!

אבי יעקב No Comments on מרדכי היהודי – לא לוותר בשום מחיר!
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התרגשות רבה הייתה בשבועות האחרונים..

דומה כאילו חזרנו קצת יותר מאלפיים שנה אחורה בזמן…

כאברהם אבינו בשעתו, בזכות ברכתו של מרן הגאון ר' משה שטרנבוך שליט"א שהספיק לראות דור דור ודורשיו דור דור וחכמיו ובעז"ה עוד יאריך ימים עד ביאת גואל צדק, זכה הגאון הגדול ר' צבי קושלבסקי שליט"א, ראש ישיבת היכל התורה בשכונת הר נוף בירושלים, לחבוק בן זכר לאחר 70 שנות ציפייה, והוא בן 88 בלע"ר, לאריכות ימים ושנים..

70 שנות המתנה!!!
אבל ישועה אחת גדולה, ואמונה גדולה שליותה אותו כל השנים, שהקב"ה לא יעזוב אותו לבד!!

שכרה של אמונה!!!
הבה ניקח את האמונה הגדולה הזו ונפליג קצת על כנפי הזמן אל שושן הבירה של הימים ההם:

היהודים שומעים על עמלקי מסוכן הנמצא בחצר המלך, ושמו המן, לא מוותר לאיש, ורוצה רק בשררה ובכבוד שלו עצמו, שכולם ישתחוו לו ושאף אחד לא יעז להפר את דברתו.

אך יש אחד שלא מוותר לו בכל מחיר..

מרדכי היהודי היושב בשער המלך..

הוא מגיע אל המלך, פורס את "דברותיו", יושב עם המלך לשתות..

"והעיר שושן נבוכה" (ג,טו).

חיש קל עוברת בעיר שושן השמועה על תכנוניו של המן להשמיד להרוג ולאבד, והיהודים לא יודעים את נפשם, מה לעשות?

איך מתמודדים?

היכן נכנסת האמונה מתי שקהילת שלמה כקהילת שושן מרגישה שכל הקירות סוגרות עליה אפילו אם "אחות לנו בבית המלך"?

הבה נלמד את הלקח הנפלא ממעיין דברותיו של הגה"צ מרן המשגיח ר' יחזקאל לוינשטיין זצוק"ל (אור יחזקאל דרכי העבודה עמוד פט):

"עיקר התביעה עלינו להיות חזקים באמונה, ולאחר שהגענו להכרה אמיתית, עלינו להיות בטוחים בהכרתנו ולא להתכופף בפני שום מכשול, והייתה טענה על כלל ישראל בימי גזירת אחשוורוש, שעליהם היו להיות סמוכים ובטוחים ולא לחשוש מפני גזירת המלך, כיון שהובטחו מהקב"ה שכלל ישראל ישאר לעד ולא יכלה ולא ישמד, לכן אף שיצא גזירת המלך להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים, ודבר המלך אין להשיב, ולכאורה אין שום מוצא מגזירת ההשמדה מכל מקום, חובת המאמין להיות סמוך ובטוח בהבטחת הקב"ה, כחומה בצורה ולא להירתע מפני כל, כאשר אין בטוחים בהכרות האמונה רחמנא ליצלן מצבנו הוא כדלת הפרוצה לכל ניע וכו'.

ועוד ממשיך הרב:

"אף אם ישאר אדם יחידי בעולם ויראה בעיניו כאילו השמים נופלים על פניו, מכל מקום עליו להיות בטוח וסמוך באמונתו. וכדוגמת חנניה מישאל ועזריה, שנכנסו לכבשן האש בעבור אמונתם, ולא פקפקו אף לשעה קלה. כי אין הנברא מסוגל וחייב להבין את כוונת הבורא, אלא עליו לקיים את דבר הבורא אף שאינו מבין כלל".

קהילת שושן ידעו שהקב"ה הבטיח לאבות הקדושים שהוא ישמור על בני ישראל, ולכאורה יש כאן ויכוח בין השכל הישר לבין מה שקורה בפועל, השכל הישר אומר יש את הבטחת הקב"ה לאבות הקדושים שהוא ישמור על עם ישראל ואחרי הכל לכאורה מה אנחנו צריכים לדאוג? ומה שקורה בפועל זה "נשלוח ספרים ביד הרצים", "להשמיד להרוג ולאבד".

כאן נכנסת חובת המאמין, ועוד פעם להאמין, ולהיות סמוך ובטוח בהבטחת הקב"ה, כי אנו צריכים לחיות ברמה שלא את הכל אנחנו צריכים להבין..

נקודה!!
ר' צבי קושלבסקי 70 שנה לא הבין!!!

אבל הקב"ה החליט אחרת..

וזה אחד היסודות האמונתיים  של חג הפורים אפילו שאתה לא מבין הכל, אתה לא חייב להבין!!

ולסיום, קחו שני סגולות מרוממות לחג הפורים:

שמעתי בשם רבינו ה"בני יששכר" ר' צבי אלימלך מדינוב זיע"א – שפורים ר"ת פ סח ו סוכות ר אש השנה י ום הכיפורים , מ תן תורה,  חג הפורים הופך להיות מקום שמארח בתוכו את כל החגים, ומהווה בתוכו נדבך שלם להתרוממות הרוח, ומחובתנו רק לנצל את היום שלא יאבד לנו בין הידיים.

ועוד אמרו [כך שמעתי ממורינו ראש הישיבה הרה"ג הרב ראובן אלבז שליט"א] על פי דברי קבלה שישנו שער אחד הנמצא בשמי שמיים העליונים שאין בכוחו להיפתח אפילו בימים הנוראים בראש השנה וביום הכיפורים, והוא נפתח אך ורק בחג הפורים, שלכן נאמר "כל הפושט יד נותנים לו", אדם יכול לבקש מה' יתברך כל מה שהוא רוצה בפן הרוחני, ותפילתו עולה למעלה לאותו השער ומתקבלת לפני אדון הכל.

חג פורים שמח לכל עם ישראל היקרים והאהובים!!!

המאמר נכתב לרפואתו השלמה של

בני יקירי

יונתן בן ספיר רעיה הי"ו

בתושח"י.



0 תגובות